BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

heyyy...... =))

tq sudi jenguk2.. (o^.^0).......

Thursday, December 30, 2010

maaf....... anda tersingkir!!!!

apa benda yang korang bayangkan bila dengar perkataan TERSINGKIR?? hmm... selalunya perkataan 'tersingkir' ni sinonim dengan program-program realiti yang berlambak-lambak kat malaysia neh... macam- macam ade..... nak jadi penyanyi?? pelawak?? pelakon?? imam?? semua ada program yang khusus untuk terjerumuskan diri dalam bidang-bidang tu semua....


astro saluran 105 ( prima )


baru-baru ni aku ade tengok promo kat astro.... raja lawak musim baru akan muncul tak lama lagi.... dalam hati aku ade jugak tefikir.... siapa pulak la kali ni yang nak MEMBODOHKAN diri diorang sendiri atas stage... aku bukannye nak anti program ni atau cakap aku prejudis sangat dengan program raja lawak ni.... cuma my point is aku kesian tengok manusia-manusia yang cuba nak buat lawak atas pentas tapi tak jadi......  ntah pape!!  aku faham... bukan senang nak buat lawak atas pentas dan nak buat banyak umat ketawa..... tapi pleaseeee laa..... jangan sampai MEMBODOHKAN diri sendiri depan orang ramai.... aksi dengan cerita bukan maen lebat lagii..... tapi habukk pon tarakkkk!!


ingat kelakar la tuh!! ingat comel la tuh buat camtu!!


yang buat aku rase meluat giler tu.... bila tengok pakcik-pakcik yang dah kategori tua pergi ujibakat raja lawak ..... pakcik..... tak kelakar pon.... lebih baik pakcik dudok rumah atau buat kerja lain je..... buang masa je pakcik.... aku rase keluarga pakcik-pakcik tu mesti malu bila tengok ahli keluarga diorang kena gelak sebab dot dot dot.....kene kutuk... u know what i mean........so.. untuk program yang macam ni memang patot sangat lah kalau ada yang tersingkir... bukan ape.... untuk mengelakkan daripada peserta-peserta yang sememangnya takde kemaluan  sifat malu langsong terus dimalukan depan orang ramai.... better TERSINGKIR jekk!! yang kekal tu la bakal jadi juara... tapi yang kekal tu pon tak la hebat mane.... tak kemane pon..... hmmmmm...

p/s >> harap-harap peserta kali ni lebih berkualiti.... tolongglaaa... no more badut!





astro saluran 106  (oasis )


hmmmmm.... promo ujibakat imam muda musim baru pon bakal diadakan tak lama lagi.... aku tengok iklan  kat astro ok.... aku tak follow sangat imam muda ni... tapi mak aku rajin jugak melayan imam muda ni.... aku pon terkilan sangat dengan program ni..... setahu aku la.... program ni dia ajar peserta-peserta memahami ilmu agama dari sudut fardhu ain mahupun kifayah ( siap praktikal ni ) untuk mempersiapkan para peserta untuk memimpin saudara seislam mereka...dah nama pun imam kan.... tapi.... tapi...... tapi...... kenapa program yang berbentuk islamik  atau aku panggil program ilmiah ni perlu ada jugak penyingkiran?????????



peserta imam muda musim pertama


apa la salahnya kalau kesemua peserta diberi peluang untuk menuntut ilmu sehingga episod final??? yang salah tu boleh ditegur dan diperbaiki....  bila dah sampai final tu barulah pilih siapa yang betul-betul layak digelar juara imam muda...... dan bagi peserta  yang tak ade rezeki jadi juara imam muda tu at least diorang ada ilmu yang cukup untuk memimpin saudara seislam mereka bila keluar nanti... memang betul yang ilmu agama ni boleh dituntut di mana-mana sahaja...tapi bagi aku bab-bab menuntut ilmu agama ni tak payahla berkira sangat...tak payah la nak tesingkir-tesingkir ni.... asalkan kesemua peserta yang masuk program tu dapat pengetahuan dan pengalaman yang sama rata, adil dan cukup bila keluar nanti dan mampu jadi pemimpin yang baik.... ni tak!!minggu pertama dah tersingkir.... kesian... hmmm...

?
?
?
?
?
?
?

sememangnya 2 situasi penyingkiran yang terlalu besar impaknya dan memberi perbezaan yang amat ketara....


~ sekadar memberi pendapat ~

2 comments:

mielovate said...

ye..aku sanat2 setuju ngn mummy bab yg imam muda tu.. hm.. ley wat usul ni kt pibg.. eh2..salah..em kt sape ek??

cik ngade ngade said...

kite buat usul kat naqib naqibah samura.. ehhh?
hahhahahhaaha......